Kritische stakeholders & MVO-beleid
Klanten, opdrachtgevers, investeerders en subsidieverstrekkers worden steeds kritischer ten aanzien van MVO-beleid en impact meten. Om de toekomstbestendigheid van uw organisatie te waarborgen, is het essentieel om vragen van klanten en stakeholders over maatschappelijke impact met vertrouwen te kunnen beantwoorden.
Officiële samenwerkingspartner
Wij zijn een officiële samenwerkingspartner van de Social Handprint, het impact meetmodel van Nederland. Deze impactmeting is laagdrempelig, betaalbaar, compact en visueel. Het laat zien hoe uw organisatie zowel intern als extern bijdraagt aan de 17 Sustainable Development Goals en welke impact waarde dat heeft in euro’s.
Met onze impact meten dienst krijgt u helder inzicht in uw bijdrage aan de maatschappij.
Definitie impact
Het effect dat uw organisatie heeft op de maatschappij, wat verder gaat dan alleen de winst- en verliesrekening. Het is het verschil dat je organisatie maakt in het leven van mensen, gemeenschappen en het milieu, en kan positief of negatief zijn.
Inzichtelijke impact rapportage
Met de Social Handprint wordt uw interne en externe positieve impact op de samenleving in een impact rapportage inzichtelijk gemaakt.
Inzicht en motivatie
Impact meten biedt duidelijk inzicht in wat uw organisatie bereikt, zowel intern als in de samenleving. Het is motiverend voor de organisatie en haar medewerkers om te zien dat de gestelde doelen worden behaald en dat er een positieve impact wordt gemaakt in de wereld.
Sturen op resultaten
De inzichten uit de impact meting bieden de mogelijkheid om te sturen op resultaten. Hierdoor kunt u op efficiënte wijze de positieve impact van uw organisatie vergroten. Dit helpt bij het beheren van risico’s en zorgt ervoor dat u complexe vragen over de toegevoegde waarde van uw organisatie met vertrouwen kunt beantwoorden.
Inspelen op strengere regelgeving EU – CSRD
Nu de Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) van kracht is voor veel bedrijven, kijken zij steeds kritischer naar hun samenwerkingspartners in de keten. Dit betekent dat u zich kunt onderscheiden door te laten zien hoe uw bedrijf werkt aan duurzame en sociale doelen, en toekomstbestendig ondernemen serieus neemt.
Marketing & communicatie
De resultaten van de impactmeting kunnen worden gebruikt ter onderbouwing van marketing en communicatie richting stakeholders. Met de verzamelde data kunt u transparante informatie delen om uw merk te versterken en te onderscheiden ten opzichte van concurrenten.
Neem contact op voor meer informatie
Interesse in impact meten?
Wilt u meer weten over impact meten en de toegevoegde waarde ervan voor uw organisatie? Neem contact op met onze Impact Manager, Floyd Krom, voor een vrijblijvend gesprek en de mogelijkheden voor uw organisatie.
Meer weten over Impact Meten?