Stichting EcoWare bereikt onverwacht hoge impact: een waardevolle samenwerking met Impct Agency
Stichting EcoWare heeft een belangrijke, maar ook uitdagende stap gezet door een impactmeting uit te laten voeren. Voor een stichting is het van groot belang om elke uitgave zorgvuldig te overwegen, zodat elke euro optimaal bijdraagt aan de missie. Dit uitgangspunt is ook voor Stichting EcoWare leidend. Toch besloot directeur Freddie Krullaars om de waarde van een impactmeting te verkennen.
"Na overleg met Floyd van Impct Agency werd al snel duidelijk hoe waardevol een impactmeting met de Social Handprint voor ons zou zijn. Hoewel we wisten dat onze impact als sociaal ondernemer groot was, overtroffen de resultaten onze verwachtingen. De werkelijke impact die we maken, bleek nog groter te zijn dan we ooit hadden gedacht’’, vertelt Freddie.
Inzicht in maatschappelijke impact en groeimogelijkheden
De impactmeting heeft Stichting EcoWare niet alleen geholpen om de omvang van hun impact beter te begrijpen, maar heeft ook waardevolle inzichten opgeleverd over hun groeimogelijkheden als stichting. Freddie Krullaars legt uit: "Met de resultaten van de Social Handprint kunnen we nu onze impact gerichter sturen en verder vergroten. Dit stelt ons in staat om nog effectiever bij te dragen aan de Sustainable Development Goals (SDG's) en onze maatschappelijke bijdrage te versterken."
Krachtige marketingtool
De impactmeting dient voor Stichting EcoWare ook als een krachtige marketingtool. "Dankzij onze PSO 30+ certificering kunnen bedrijven die hun Social Return on Investment (SROI) willen verbeteren of hun duurzaamheidsverantwoording willen versterken, gebruikmaken van EcoWare. De impactmeting biedt betrouwbaar en waardevol inzicht voor het bedrijfsleven, wat ons in staat stelt om nieuwe samenwerkingen aan te gaan en onze impact verder te vergroten," zegt Freddie.
De waardevolle begeleiding van Impct Agency
Freddie vervolgt: "De persoonlijke begeleiding van Impct Agency tijdens het hele proces was voor ons een groot pluspunt. Ze dachten niet alleen met ons mee tijdens de meting, maar bleven betrokken om samen te kijken hoe de verkregen inzichten optimaal kunnen bijdragen aan onze stichting. Deze betrokkenheid gaf ons het gevoel dat Stichting EcoWare voor hen echt belangrijk is, en dat we niet zomaar een klant zijn."
Aanbeveling voor andere organisaties
"Op basis van onze zeer positieve ervaringen bevelen wij de impactmeting met Impct Agency van harte aan. Sterker nog, we hebben dit al gedaan! Wij zijn ervan overtuigd dat de Social Handprint de nieuwe standaard zou moeten zijn voor alle subsidieaanvragen bij gemeenten. Het biedt een objectieve manier om het sociale rendement van elke ontvangen maatschappelijke euro aan te tonen", aldus Freddie.
"Stichting EcoWare is trots op de impact die we genereren, en de samenwerking met Impct Agency heeft ons geholpen om deze trots met de wereld te delen. We kijken ernaar uit om onze impact verder uit te breiden en een blijvende bijdrage te leveren aan een duurzame toekomst," - Freddie Krullaars.
Interesse in impact meten?
Wilt u meer weten over impactmeting en de toegevoegde waarde ervan voor uw organisatie? Neem contact op met onze Impact Manager, Floyd Krom, voor een vrijblijvend gesprek en ontdek de mogelijkheden voor uw organisatie.